Новини

Даниел Лорер: С 25 милиарда лева ще наваксаме изоставането на Северна България

Даниел Лорер поиска среща с кмета на град Варна Иван Портних, за да обсъдят проблемите на гражданите

Има как градът, морска градина и крайбрежната алея да са чисти, зелени и поддържани, да се спре презастрояването, държавния ресурс за общински проекти да се разпределя съгласно правилата, приети от кабинета „Петков”, така че средствата да достигнат до най-много хора. Има как Морската градина да не е претрупана с павилиони, поставени неизвестно от кого, но за целта е необходимо ново управление. Това каза днес пред журналисти водачът на листата на обединението “Продължаваме Промяната – Демократична България” във Варна Даниел Лорер. Той поиска среща с кмета на града Иван Портних и коалицията Продължаваме Промяната – Демократична България, на която да бъдат обсъдени нерешените проблеми на варненци.

На 2 април Варна и цяла България ще направи избор дали да останем в миналото или най-после да завършим прехода и да се превърнем в една богата и социално справедлива европейска държава, каза още Даниел Лорер и представи приоритетите за развитие на региона и Варна.

Обединението Продължаваме Промяната – Демократична България ще бъде първо на предстоящите избори и като първа политическа сила ще предложи правителство с изключително конструктивна програма за бъдещето на страната. Важен приоритет ще бъде инвестиционната програма – в близките години ще бъдат инвестирани 25 млрд. лв. в развитието на Северна България, за да започне наваксване на изоставането спрямо Южна България. Част от тях са магистралите “Хемус”, съпътствана с безбройни скандали за безбройни милиарди и липсващ асфалт и “Черно море”.

Транспортната свързаност с балканските ни съседи Румъния и Гърция за общи регионални проекти е друга важна цел на обединението. А разпределяне на държавния ресурс за общински проекти да бъде справедливо, съгласно правилата, приети от кабинета „Петков”, така че средствата да достигнат до най-много хора и там, където са най-необходими

Благомир Коцев коментира решението на варненския административен съд по казуса с 140 декара общинска земя в градската среда на Варна, които ще бъдат продадени от варненския общински съвет, вместо да бъдат върнати на гражданите.

В ролята си на областен управител, Коцев връща решението за преразглеждане, а в последствие го обжалва пред съда с конкретни мотиви.
Той апелира областният управител да се задейства по казуса, за да се защити интереса на гражданите.

Общият устройствен план разрешава презастрояването в централните части на града, Коцев ще работи за промяна в законодателството, с която това да бъде променено. Коцев изброи няколко от многото примери за предстоящи строежи на високи сгради в сърцето на града, които неизбежно ще променят облика на морската столица завинаги.

Областният управител от правителството Петков вижда решение на наболелия проблем в развитието на града в периферията му, на север и юг. Изграждането на втори мост над езерото би отпушило града към местност Зеленика и кварталите “Аспарухово” и “Галата”, а на север, с изграждането на 3-4-лентов път към други вилни зони.

Има как приетите планове, които позволяват уплътняването на сградите в историческия център да бъдат преразгледани, категоричен е Коцев.
Пристанище Варна е друга важна тема, по-специално новите зони за забавление, които не са били анонсирани от кметската администрация. Той предлага зоната да бъде дадена за управление на общината, която заедно с гражданите да реши как да изглежда.

Като действащ общински съветник, вторият в листата д-р Ивайло Митковски, съобщи, че от групата на “Демократична България”са задали няколко въпроса към общинската администрация относно новопоявилите се 10 павилиона в Морската градина. Кои са членовете на комисията, която ги е одобрила, колко са кандидатите, подали искания за ползването ѝм, по какви критерии са определени ползвателите и кои са те, но до момента не са получили отговор.

Ремонтът на Аспаруховия мост е друга болна тема за Варна, за нея алармира Кирил Симеонов. Екип на Промяната е разговарял с експерти, които са дали притеснителни становища за състоянието на съоръжението след направени анализи. Ремонтът започна през 2016, но не продължи дълго. Обединението има решение и на проблема с паркирането във Варна, той даде за пример с румънския град Клуж, който е с размерите на Варна. Там са го решили с изграждането на многоетажни паркинги в различни части на града, на цена около 10 милиона всеки – цена, която град Варна може да си позволи.

Преди 10 г. Бойко Борисов спомена, че Варна ще стане село и той направи всичко възможно това да се случи. За съжаление тази изостаналост в инфраструктурните инвестиции е драстична между Северна и Южна България и това доведе страната ни до движение на две различни скорости, смята Николай Капитанов.

Заместник-областният управител в кабинета “Петков” и депутат в 48-то Народно събрание Павел Павлов представи като силен акцент в програмата на обединението преодоляването на отрицателните последици от централизацията на страната. Основният акцент след като започнем да управляваме е да се направи така, че държавният ресурс за общински проекти – за всичките 12 общини във Варненско, да бъде разпределен по обективни критерии, а не по партийната принадлежност на кмета. В рамките на кабинета “Петков” беше приета програма за разпределяне на средства към общините, в която бяха предвидени около 400 млн. лв., допълни Попов.

След местните избори, когато мнозинствата на ГЕРБ в общинските съвети ще бъдат разбити, когато няма всички кметове да са на ГЕРБ, е важно този обективен критерий да бъде задействан. Друг способ е част от данъците, които гражданите плащат, да остават по места, за което трябва промяна в законодателството, смята той.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *